Dojezd Octavie III CNG bude rekordní
pátek, 8. února 2013, 10:47
Jak jsme Vás již informovali, dočkáme se letos i očekávané CNG verze nové Škody Octavia. Využili jsme možnost dotázat se přímo ředitele Škoda Auto Česká republika pana Petra Pečenky na další podrobnosti. A co jsme se dozvěděli?
Octavia III CNG bude k dispozici ve druhé polovině letošního roku a ještě více potěšující je další technická informace týkající se velikosti nádrží na CNG a benzín.
Auto.cz - zobrazit odpovědi ředitele Škoda Auto ČR na další otázky
Pan Pečenka nám sdělil, že nádrž na CNG bude mít kapacitu okolo 100 l a současně zůstane zachována plnohodnotná nádrž na benzín o objemu 50 l. Tedy celkový dojezd nové Octavie bude neskutečný - 400 km na CNG a 900 km na benzín!
Více o Škoda Octavia III CNG v katalogu
Když se podíváme blíže na ekonomiku provozu a srovnáme CNG model s benzínovou a naftovou verzí, vychází taktéž zajímavá čísla. Posuďte sami.
Srovnání modelů Škoda Octavia III |
||
Verze "benzín" | spotřeba 5 l, cena 29,5 (bez DPH) | 1,47 Kč/km |
Verze "nafta" | spotřeba 4 l, cena 30,1 (bez DPH) | 1,20 Kč/km |
Verze "CNG/benzín" | spotřeba 3,6 kg, cena 20,9 (bez DPH) | 0,75 Kč/km |
Úspora oproti benzínu | 49% | |
Úspora oproti naftě | 37% | |
Návratnost cenového rozdílu | 1,5 - 2 roky |
Foto: Autoweb.cz
Komentáře k článku
auta na CNG jenom doporučuji. Máme na firmě 2x Fiat Ducato dále jednu Zafiru a teď budeme kupovat ještě Octavii III. Máme vlastní plničku Coltry 14, takže nemáme problém s tankováním. Navíc už se docela schopně síť čerpaček rozšiřuje. Okolo nás (Dvůr Králové nad Labem) za 3 roky máme už celkem 6 a po celé ČR jich už je dost na to aby člověk sjezdit celo ČR a vždy má kde natankovat.
Prej to vyráběj ale neví kdy to bude. Kdo si chce objednat něco co neví kdy bude mít????.....mimochodem Putin zavře plyn.....možná))
Opravdu to bude mít nádrž na CNG objem 100l a dojezd 400km To je blbost, že? (např. WW Pass 30l dojezd 480km) Takže, jestli to budou vyrábět stejně jako podávají informace, tak se máme na co těšit.
Že by mistr Pečenka a německý přístup? udělals dobře, než se doprošovat ve škodovce tak zvolit jinou alternativu. Bohužel ale Fiata nebrat tak zase koncern. I tak by mě ale zajímalo o kolik kupců takhle přijdou a kolik pasátů se díky blbečkům ve škodovce prodá navíc.
Přesně jako kolega v předchozím příspěvku. Škoda jako taková se chová jako hovado a proto jsem si koupil Passata . Chtěl jsem vědět kdy a jak se to dá koupit a nebo kdy to bude a odkázali mě na nějakého prodejce i když vědí že ten nic neví. Kdyby se chovali normálně tak by člověk i počkal ale tyhle Německý manýry českých zaměstnanců....no hrůza
Pozdě, ale přece. Má zpoždění. Před rokem a půl jsem požadoval Škodu Octavia s koncernovým motorem 1390 m3 110kW na CNG neúspěšně. Koupil jsem VW Pasat s tímto motorem a velká spokojenost.
S tím dojezdem nesouhlasím s komentáři. Dojezd na CNG je důležitý, ale na benzín neméně. Sám jsem majitelem vozidla na alternativní pohon a ne vždy je provoz bezproblémový. Proto dojezd na druhé palivo je také důležitý. Cena 0,75 Kč / km je super, u Škody Citigo to je kolem 0,68 Kč / km...naprostý luxus.
Kalkulace byly dělány na projezdy 40 tis. km, cenový rozdíl odhadujeme oproti naftové verzi 30 tis. Kč - ještě není uveřejněno.
Navrat cenového rozdílu 1,5 - 2 roky? Při jakém ročním nájezdu?
melo to byt naopak 900km na CNG a 400km na benzin....no uvidíme na konci roku jaké budou ohlasi na tyto auta od škodovky a doufám že do dvou let přibude víííííc čerpacích stanic... pak budu uvazovat... přece jenom při každodenním ježdění 150km... je ta úspora značná...ale tankovat každý druhý den bude pěkně otravovat život...
Presne, souhlas. U CNG auta je nejdulezitejsi udaj dojezd na CNG.
Súhlasím, bohate by stačila 15l nádrž na benzín, ako rezerva
(Dokončení předchozího příspěvku) Octavia III má sice celkový dojezd 1300km (což mimochodem Golf VII CNG také), ale třeba nová Zafira ujede na CNG přes 500km, což by řidič Octavie III na CNG možná ocenil ještě víc než co nejdelší kombinovaný dojezd. Na druhou stranu je to samozřejmě pokrok třeba proti nějakému Opelu Combo 2. generace, kdy dojezd na CNG je pod 400km, ale nádrž na benzín má jen 15 litrů...
Trochu nechápu to nadšení z titulku nad celkovým dojezdem. Když si kupuji auto na CNG, tak mě asi nejvíc zajímá dojezd na CNG - proč bych měl chtít jezdit kombinovaně a platit víc, než musím? Octavia III