893ee7f9e79f936bd18adbe5b0980284
0b0725315b8a034caf397ce61480a35d
b3d419844aafcef9ff2f8f6722d7d237
34bdfa8610b2a59d8dc83a44741db7da
cda91f55ab393d478809479a4524cf04
fc0da3c43cda5a1e44c17120d61db685
20b9ca9643f7063379f6fefb2dcd9cb9
6f1abb14461c5c21d2332a31693712fe
6da1db1a516887ebad81ec8cbeaa0f10 (1)
+
6da1db1a516887ebad81ec8cbeaa0f10
23de591c4699ee30f3d138c885b790ea
eb7bac2a1ae792302444b3267bc363f8
0a5564c28dbbf6b05245f196862437da
3ff0fa25e8159335d7c20caf9a22effb
f2a285b19888c2ae37108acbf7a85931
d4a708d4a815881bc7017f13418fd7b7

Dojezd Octavie III CNG bude rekordní

pátek, 8. února 2013, 10:47

Jak jsme Vás již informovali, dočkáme se letos i očekávané CNG verze nové Škody Octavia. Využili jsme možnost dotázat se přímo ředitele Škoda Auto Česká republika pana Petra Pečenky na další podrobnosti. A co jsme se dozvěděli?

Octavia III CNG bude k dispozici ve druhé polovině letošního roku a ještě více potěšující je další technická informace týkající se velikosti nádrží na CNG a benzín.

Auto.cz - zobrazit odpovědi ředitele Škoda Auto ČR na další otázky

Pan Pečenka nám sdělil, že nádrž na CNG bude mít kapacitu okolo 100 l a současně zůstane zachována plnohodnotná nádrž na benzín o objemu 50 l. Tedy celkový dojezd nové Octavie bude neskutečný - 400 km na CNG a 900 km na benzín!

Více o Škoda Octavia III CNG v katalogu

Když se podíváme blíže na ekonomiku provozu a srovnáme CNG model s benzínovou a naftovou verzí, vychází taktéž zajímavá čísla. Posuďte sami.

Srovnání modelů Škoda Octavia III

Verze "benzín" spotřeba 5 l, cena 29,5 (bez DPH) 1,47 Kč/km
Verze "nafta"                      spotřeba 4 l, cena 30,1 (bez DPH) 1,20 Kč/km
Verze "CNG/benzín"           spotřeba 3,6 kg, cena 20,9 (bez DPH) 0,75 Kč/km
Úspora oproti benzínu 49%
Úspora oproti naftě 37%
Návratnost cenového rozdílu 1,5 - 2 roky

Foto: Autoweb.cz

Komentáře k článku

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.
Milan Brisslinger
Milan Brisslinger

auta na CNG jenom doporučuji. Máme na firmě 2x Fiat Ducato dále jednu Zafiru a teď budeme kupovat ještě Octavii III. Máme vlastní plničku Coltry 14, takže nemáme problém s tankováním. Navíc už se docela schopně síť čerpaček rozšiřuje. Okolo nás (Dvůr Králové nad Labem) za 3 roky máme už celkem 6 a po celé ČR jich už je dost na to aby člověk sjezdit celo ČR a vždy má kde natankovat.

pondělí, 17. dubna 2017, 08:44
Už to nechci
Už to nechci

Prej to vyráběj ale neví kdy to bude. Kdo si chce objednat něco co neví kdy bude mít????.....mimochodem Putin zavře plyn.....možná))

středa, 28. května 2014, 19:44
Vilem Rouši
Vilem Rouši

Opravdu to bude mít nádrž na CNG objem 100l a dojezd 400km To je blbost, že? (např. WW Pass 30l dojezd 480km) Takže, jestli to budou vyrábět stejně jako podávají informace, tak se máme na co těšit.

středa, 12. února 2014, 09:54
Petr
Petr

Že by mistr Pečenka a německý přístup? udělals dobře, než se doprošovat ve škodovce tak zvolit jinou alternativu. Bohužel ale Fiata nebrat tak zase koncern. I tak by mě ale zajímalo o kolik kupců takhle přijdou a kolik pasátů se díky blbečkům ve škodovce prodá navíc.

pondělí, 26. srpna 2013, 16:30
Michal
Michal

Přesně jako kolega v předchozím příspěvku. Škoda jako taková se chová jako hovado a proto jsem si koupil Passata . Chtěl jsem vědět kdy a jak se to dá koupit a nebo kdy to bude a odkázali mě na nějakého prodejce i když vědí že ten nic neví. Kdyby se chovali normálně tak by člověk i počkal ale tyhle Německý manýry českých zaměstnanců....no hrůza

úterý, 20. srpna 2013, 11:03
Zdeněk Svoboda
Zdeněk Svoboda

Pozdě, ale přece. Má zpoždění. Před rokem a půl jsem požadoval Škodu Octavia s koncernovým motorem 1390 m3 110kW na CNG neúspěšně. Koupil jsem VW Pasat s tímto motorem a velká spokojenost.

úterý, 23. července 2013, 00:43
bondykenan
bondykenan

S tím dojezdem nesouhlasím s komentáři. Dojezd na CNG je důležitý, ale na benzín neméně. Sám jsem majitelem vozidla na alternativní pohon a ne vždy je provoz bezproblémový. Proto dojezd na druhé palivo je také důležitý. Cena 0,75 Kč / km je super, u Škody Citigo to je kolem 0,68 Kč / km...naprostý luxus.

pondělí, 15. července 2013, 15:31
CNG Plus
CNG Plus

Kalkulace byly dělány na projezdy 40 tis. km, cenový rozdíl odhadujeme oproti naftové verzi 30 tis. Kč - ještě není uveřejněno.

pondělí, 27. května 2013, 14:41
Anonym
Anonym

Navrat cenového rozdílu 1,5 - 2 roky? Při jakém ročním nájezdu?

sobota, 25. května 2013, 09:45
Anonym
Anonym

melo to byt naopak 900km na CNG a 400km na benzin....no uvidíme na konci roku jaké budou ohlasi na tyto auta od škodovky a doufám že do dvou let přibude víííííc čerpacích stanic... pak budu uvazovat... přece jenom při každodenním ježdění 150km... je ta úspora značná...ale tankovat každý druhý den bude pěkně otravovat život...

úterý, 16. dubna 2013, 07:42
Anonym
Anonym

Presne, souhlas. U CNG auta je nejdulezitejsi udaj dojezd na CNG.

pondělí, 4. března 2013, 20:50
Anonym
Anonym

Súhlasím, bohate by stačila 15l nádrž na benzín, ako rezerva

středa, 13. února 2013, 11:22
Anonym
Anonym

(Dokončení předchozího příspěvku) Octavia III má sice celkový dojezd 1300km (což mimochodem Golf VII CNG také), ale třeba nová Zafira ujede na CNG přes 500km, což by řidič Octavie III na CNG možná ocenil ještě víc než co nejdelší kombinovaný dojezd. Na druhou stranu je to samozřejmě pokrok třeba proti nějakému Opelu Combo 2. generace, kdy dojezd na CNG je pod 400km, ale nádrž na benzín má jen 15 litrů...

sobota, 9. února 2013, 19:37
Anonym
Anonym

Trochu nechápu to nadšení z titulku nad celkovým dojezdem. Když si kupuji auto na CNG, tak mě asi nejvíc zajímá dojezd na CNG - proč bych měl chtít jezdit kombinovaně a platit víc, než musím? Octavia III

sobota, 9. února 2013, 19:31