První zkušenosti s Audi A3 Sportback g-tron
2013-06-07 11:01:00
I přesto, že jsme ztratili pojem o počtu použití přídavného jména "nekompromisní" ze strany vývojářů Audi během prezentace nového Audi A3 Sportback g-tron, nezbývá nám po vyzkoušení tohoto vozu než souhlasit, alespoň prozatím.
Průměrný zákazník rozdíl mezi plynovou a běžnou verzí A3 na první pohled nepozná. Jak již bylo mnohokrát prezentováno, Audi model "g-tron" pojímá v širším kontextu narozdíl od ostatních výrobců, kteří jen rozšíří své výrobní portfolio o model na CNG. Automobilka vyvinula zcela nový proces "metanizace", který nazývá e-gas.
Zpátky k vozu
Řízení nové A3 je přes veškeré marketingové pozadí a technologické souvislosti velmi podobné modelu A3 1.4 TFSI, ze kterého je plynová verze vyvinuta.
Čtyřválcový motor o objemu 1,4 se skromnějším výkonem 110 koní (o 11 koní méně než benzínová verze) dostane vůz z nuly na stovku za 11 sekund (o 1,5 s pomaleji než benzínová verze).
Audi A3 Sportback g-tron v katalogu
Velmi příjemný je tichý a klidný chod vozu, který je navíc vybaven systémem "stop-start". Veškeré ovládací prvky a interiér je dotažený do sebemenšího detailu a vysokého komfortu.
Ve zkratce, Audi A3 prostě jen jezdí na jiný pohon. Kromě označení g-tron a zdvojených ukazatelů paliva rozdíl nepoznáte.
Žádné kompromisy?
Je tedy možné tvrdit, že Audi potvrdilo nekompromisní přístup? Na silnici ano. Stávající vlastník klasického Audi A3 může bez výrazného rozdílu jednoduše přesednout s vědomím, že udělal něco přínosného pro životní prostředí.
Zdroj: Green Car Reports, redakčně zkráceno