Audi-A4-Avant-1200x800-5dec360b6769840b
Seat-Ibiza-1200x800-c682787b7c494142
Seat-Ibiza-1200x800-4f98a6d81e8052fe
Opel-Astra-1200x800-432e78b2441c43ac
Opel-Astra-1200x800-91b5b961d9f85180
Opel-Astra-1200x800-958e44b5154d8d0d
Opel-Astra-1200x800-efb0b313dde328f6
Opel-Astra-1200x800-aa656ffece601166
Opel-Astra-1200x800-c84df4b086a2de36
+
Audi-A4-Avant-1200x800-b9f1063def5a927d
Audi-A4-Avant-1200x800-4752dc62d962bb99
Audi-A4-Avant-1200x800-c2e55bd4836c4778
Audi-A4-Avant-1200x800-8cddf1da2a970add
Audi-A4-Avant-1200x800-8ea799c12e1a1a2d
Audi-A4-Avant-1200x800-080208ab9813511b
Audi-A4-Avant-1200x800-e664554847c74e14
VW-Golf-1200x800-33eb47b2244fe35b

CNG auto vítězí nad elektromobilem

2019-09-05 09:23:00

Volkswagen Golf TGI je environmentálně nejpříznivějším vozem současnosti. Alespoň tak zní verdikt analýzy provedené výzkumnou organizací Joanneum Research pro německý automotoklubem ADAC. Vozy s naftovým, benzínovým, plynovým a elektrickým pohonem srovnával v podmínkách energetického mixu SRN.

V kalkulaci bylo uvažováno s životností 15 let a ročním nájezdem vozu 15 tis. km. Ke srovnání byly vybrány vozy VW Golf TGI, Seat TGI, Mercedes B NGD a Audi A3 g-tron. V rámci hodnocení vlivu na životní prostředí byly sledovány nejen emise CO2, ale také CH4 a NO2.

Zatímco výsledky srovnání vozu na CNG s naftovým či benzínovým motorem bylo možné předpokládat, u elektrického pohonu byly závěry, překvapivé. Přitěžuje mu totiž energetický mix v Německu, kde je elektřina stále produkována ze 40% z uhlí. Dalším negativem je náročná výroba baterií.

Naopak CNG hraje do karet fakt, že tamější plynárenská síť již využívá 15% obnovitelného biometanu z odpadů, přičemž tento poměr se má v budoucnu ještě zvyšovat. 

Závěry ADAC ukazují, že za současných podmínek se elektroauto z pohledu produkce emisí vyrovná benzínovému autu teprve po 127 500 km nebo 8,5 letech provozu, srovnání s naftovým modelem je ještě horší, konkrétně 219 000 km nebo 14,6 let.

“Výhody CNG si uvědomují i zákazníci v ČR, jen za prvních 8 měsíců bylo registrováno 1391 vozidel s pohonem na CNG, to je o téměř 270% více, než v loňském roce za stejné období”, uvedla společnost EON, provozující rozsáhlou síť CNG stanic.

Další z oboru, společnost Bonett, k tomu dodává “Bohužel by objemy vozidel na CNG byly ještě vyšší, nebýt špatné dostupnosti vozů či omezené modelové nabídky. Věříme, že se situace v příštím roce výrazně zlepší s novými plynovými modely Škoda Octavia, Scala či Kamiq”.

Foto: Autobild.de

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

Komentář odešlete stisknutím tlačítka <enter>.