Bezpečnost
2012-04-24 16:11:00
Zcela jednoznačně platí: Vozidla na zemní plyn jsou stejně tak bezpečné, jako jakékoliv jiné auto. Především tlakové nádrže na CNG podléhajjí nejpřísnějším bezpečnostním předpisům a testům (např. tlakování na 600 bar, provozní tlak je přitom max. 250 bar) a patří mezi nejstabilnější a nejbezpečnější komponenty vozu. Navíc jsou umístěny tak, že nezasahují do zavazadlového prostoru.
V případě havárie jsou tlakové láhve odtlakovány prostřednictvím bezpečnostního ventilu a nemůže dojít k roztržení láhve výbuchem ani v případě požáru. Teplota vzplanutí u jednotlivých paliv hovoří take ve prospěch zemního plynu - je 650 st. C, zatímco u LPG je to 450 st. C a 250 - 340 st. C u nafty, resp. benzínu.
Této výhody CNG např. využívá hasičcský sbor ve Frankfurtu ve svých CNG vozidlech – mohou v případě zásahu přijet k požáru blíže, než tradiční vozy.
Oproti LPG je CNG lehčí než vzduch, v případě náhodného úniku plynu se tento odvětřá do atmosféry a je to tedy další výhoda bezpečnosti. U LPG plyn zůstává u země a vyvstává riziko následného výbuchu při zdroji vznícení.
Komentáře k článku

Dobrý den, kdo dělá revize na autě s CNG (Škoda CitiGo tovární výroby) jednou za dva roky před STK? A dle jakého předpisu? Ani v Vyhlášce č. 153/2023 Sb. o schvalování technické způsobilosti vozidel.... a ani v TPG 982 02 k CNG jsem to nenašel.

Dobrý den

Jan Machát, mohl byste to popsat detailněji, prosím? Je to tak špatné? Jaký motor má Váš Caddy? Děkuju.

Když jsme si koupili automobil VW Caddy CNG tak sem dostal rakovinu mozku.

plyn zabíjí cng je na píču

Pokud jde o rozšíření do státního sektoru, tak to se týká hlavně CNG. LPG už je přežitek. Měl jsem možnost vyzkoušet několik aut na CNG a vypočtené náklady na kilometr vychází opravdu zajímavě. Ostatně posuďte sami: http://www.usporne.info/407-od-skody-citigo-az-po-mercedes-e-vse-na-cng/3

V dnešní době LPG využívají už i policejní vozy atd. Zkrátka se to rozšířilo i do státního sektoru. Vidím v tom docela budoucnost, nejvíce s přibývajícími čerpacími stanicemi. Ostatně tento názor jsem už rozvedl na http://www.osobak.cz/koupe-auta-na-plyn-lpg--cng-316/ .