CNG na špici hodnocení ekologických pohonů
2017-07-10 15:03:00
Magazín Autobild sestavil tradiční žebříček 12 vozidel s různými koncepcemi pohonů, od klasických spalovacích až po hybridy či čistě elektrická vozida. Nechyběl mezi nimi ani zástupce vozidel na zemní plyn.
Vozidla byla hodnocena z pohledu čistoty výfukových plynů - tedy existence filtrů pevných částic, odbourávání NOx atd. Dalším kritériem byla spotřeba a emise CO2 na ujetý kilometr, přičemž obě předcházející kritéria měla váhu v hodnocení 40% každé. Po 10% pak připadlo na médium klimatizace a jeho vliv na životní prostředí a dále prostorová úspornost z hlediska záběru místa na silnici.
Z dvanácti hodnocených vozidel různých koncepcí pohonu se umístil plynový Audi A3 g-tron na slušném 5. místě za výrazně dražšími elektrickými vozy či v praxi zatím nepoužitelnými koncepcemi s palivovým článkem. Např. u Priusu si za hybrid musíte oproti benzínové verzi připlatit 9400 EUR, vodíkový Hyundai stojí 65000 EUR a vítěz testu BMW i3 začíná na 37000 EUR. Z tohoto porovnání tedy vychází plynový pohon v podstatě jako vítěz.
Takové byly ostatně i reakce redaktorů: “Zemní plyn? Málem bychom zapomněli, ale vůz je agilní, ekologický, spořivý, tak kde je háček? Snad jedině hustota sítě plnících stanic, ale za to g-tron nemůže”.
“Německo vždy působilo jako takový předskokan ekonomické a technologické koncepce pro Českou republiku, jsme rádi, že se potvrzují kvality plynových vozidel a pevně doufáme v další růst”, uvedli zástupci společnosti E.ON v České republice. “E.ON patří mezi jedny z hlavních propagátorů čisté mobility a zemní plyn je praktickou a dostupnou alternativou k tradičním pohonným hmotám, naše síť čerpacích stanic na CNG se bude i v roce 2017 dále rozšiřovat,” uvedl Petr Hrubý ze společnosti E.ON.
Žebříček hodnocených vozidel:
- BMW i3
- Hyundai ix35 Fuel Cell
- Nissan e-NV200
- Toyota Prius Hybrid
- Audi A3 g-tron
- Mercedes Benz 200d
- Peugeout 308 HDi
- VW Passat 1,6 TDI
- Ford Mondeo Hybrid
- Škoda Superb 2,0 TDI
- Opel Zafira LPG
- VW Golf 1,5 TSI
S použitím zdroje: Autobild.de