Aditiva
2013-03-29 12:25:48
Dobrý den. Začal jsem se vážně zajímat o pořízení nového auta na CNG. Při pročítání různých diskuzních příspěvků jsem také narazil na problém motorů s velkou teplotou spalin z LPG a CNG provozem. Doporučuje se přídavné vstřikování aditiva, které chrání hlavně ventily a hlavu válců. Můj dotaz je, zda-li mají již vozy s továrním CNG zabudované tyto vstřikovače, nebo se musejí pro prevenci dodělat individuálně? Nevím, jestli prodejci
těchto vozů takovéto důležité informace vůbec poskytují? Budu to teprve zjišt´ovat. Děkuji.
Komentáře k článku

Nemusí ... ale ... doporučili by ste přidávat aditiva u netovárně provedených úprav ? Tím se určitě nic nezkazí,jestli se nepletu :)

U netovárně provedených úprav se nemusí používat aditiva, ale přestavba nikdy není zcela optimální pro vozidlo, jako u originálně upravených vozů. Ty mají dělány úpravy, jako jsou výměny hlav válců pro odolnost vysším teplotám, změna katalyzátoru odpovídající vysšímu obsahu vodní páry ve spalinách a změna kompresního poměru.

Dobrý den ... A jak je to prosím Vás s dodatečně domonotovaným zařízením cng ... Taky se nemusí používat aditiva ?

U LPG se řeší problém s vysokou teplotou aditivy či přístřikem benzínu. U CNG se žádná aditiva či přístřik neprovádí, vyšším teplotám se u originálně vyrobených vozidel uzpůsobuje materiál hlav válců. Tím je CNG ve výhodě u moderních přeplňovaných motorů oproti LPG.