První test Audi A4 g-tron od Gibgas.de
2016-12-06 10:58:00
Mezi prvními, kdo měli příležitost si vyzkoušet na vlastní kůži nové Audi A4 g-tron byla redakce serveru Gibgas. Původně byl tento vůz ohlášen již na konec roku 2016, ale podle dostupných informací se termín posouvá na rok 2017 a můžeme se pouze domnívat, zda se do ČR dostane ve třetím kvartálu 2017.
Na nové Audi A4 bylo napsáno mnoho recenzí na verze s klasickými motory a téměř všechny nešetřily superlativy. Ačkoliv se to na první pohled nezdá, vůz je kompletně přepracován s použitím nejnovějších technologií a materiálů, které šetří váhu a tím i provozní náklady. Velmi vyzdvihované jsou jízdní vlastnosti vozu, které aspirují na hlavní konkurenci značek BMW a Mercedes Benz.
A4 g-tron je vybaven dvoulitrovým motorem o výkonu 125 kW, což je momentálně nejvyšší hodnota mezi továrně vyráběnými vozy na CNG. Pryč jsou doby, kdy se vozy vybavovaly ocelovými nádržemi, g-tron má kompozitové láhve o celkovém objemu dostatečném k pojmutí 19 kg plynu. Při udávané spotřebě 3,9 kg/100 km se tedy dojezd vozu blíží hodnotě 500 km. Pokud dojde plyn, je možno provozovat vůz na benzín s 25 l nádrží dovolující dojezd dalších 400 km. S pružnou jízdou nebude mít g-tron žádný problém, točivý moment 270 Nm zajišťuje příjemné jízdní vlastnosti a dynamiku vozu při akceleraci.
Redakce Gibgasu ocenila provedení vozu odpovídající prémiové třídě, ovládací prvky jsou prvotřídně ergonomicky uspořádány a nabídka místa pro cestující je dostatek.
Znalce CNG vozidel možná překvapí existence 2 výfuků na zádi vozu, u vozu A3, VW Golfu či Škody Octavia jsme spíše zvyklí na kratší výfuk končící náklaďákově před zadním kolem tak, aby výfuk nepřekážel instalované tlakové nádrže.
I když je vůz pro mnohé z kategorie snů, je to výborný signál, že vývoj plynových aut dále pokračuje a podobný trend se rozšíří i dále do ostatních sesterských závodů VW a Škody Auto.
Zdroj: Gibgas.de